wsparcie dla działalności pro eko w biznesie
Fot. Piqsels

Ekotrend to obowiązkowy składnik biznesowy –  zdają sobie z tego sprawę producenci żywności i kosmetyków, a także sieci handlowe, które  z roku na  rok przystępują do różnych inicjatyw, promujących działania proekologiczne i zdrowotne.

eko działania w biznesie
fot. Pxhere

 

Jedną z nich jest The Consumer Goods Forum. Inicjatywy tego typu grupują firmy z całego świata: producentów żywności, kosmetyków oraz sprzedawców świadomych, że oferowane przez nich towary mają duży wpływ na samopoczucie i zdrowie ich klientów.

 

Z czego wynika zapotrzebowanie na ekoprodukt?

Znaczna część konsumentów twierdzi, że swoje decyzje zakupowe podejmuje, m.in. pod wpływem takich czynników jak zdrowie, transparentność czy bezpieczeństwo, również istotne jest oddziaływanie na środowisko naszej planety.

Wiele osób świadomych cyklu życia produktu i jego negatywnego wpływu na zużycie i tak małych zasobów wody, wybiera te, które gwarantują redukcję zczerpywania naturalnych zasobów.  

Firmy na całym świecie coraz częściej dostrzegają konieczność spełnienia tych wymogów.

 

 Zmiany w składach produktów

Dostosowując się do tak postawionych wymogów rynku, producenci żywności i kosmetyków zmieniają składy prawie produktów ,tak, aby były one zdrowsze i bardziej wartościowe, z roku na rok na większą skalę.

Mimo, że przyrosty są imponujące, to zdrowe produkty w przypadku 70 proc. producentów i sprzedawców stanowią mniej niż jedną piątą ogółu oferowanych przez nich towarów. Jedynie w przypadku kilku procent firm stanowią one co najmniej dwie trzecie portfolio produktów.

W przypadku żywności, zmiany składu dotyczą przede wszystkim redukcji soli i cukru. Z kosmetyków eliminowano szkodliwe parabeny oraz ślady stosowanych pestycydów i herbicydów.

Uczestnicy The Consumer Goods Forum co roku podpisują zobowiązania oraz rezolucje, które są związane z ideami przyświecającymi jego powstaniu.

Pierwsza z rezolucji dotyczy oferowania klientom szerokiej gamy produktów wspierających zdrowy styl życia.

Kolejna rezolucja dotyczy udzielania klientom przejrzystych i transparentnych, a także opartych na faktach informacji handlowych, które pomogą im dokonywać „zdrowych” wyborów.

 

 Sprawdzamy etykiety

Dąży się do tego, by w całej branży ujednolicić zasady etykietowania produktów i informacji dla klientów.

Coraz więcej odbiorców potrzebuje wiedzy o tym, z czego powstał produkt i co zostało wykorzystane do jego powstania i czy wszystkie cykle produkcji spełniły normy eko. Informacje tego typu stały się dla większości z nas ważne i często poszukujemy produktów, podążając za daną etykietą.

Wiadomo, że działania proekologiczne niosą za sobą potrzebę rozwoju badań, opracowywania nowych technologii, nie tylko w produkcji żywności i kosmetyków, ale też chemii, plastiku, odzieży,  produkcji w duchu less waste i ponownego wykorzystania produktu oraz pozyskania surowca w sposób nienaruszający równowagi biologicznej.

Jedno z zobowiązań dotyczyło zaprzestania reklamowania produktów uznawanych za niezdrowe wśród dzieci i młodzieży poniżej 12. roku życia. Promowane są nisko przetworzone produkty, które nie zaburzają składu flory bakteryjnej u dzieci.

zdrowy styl życia
Fot. Piqsels

Wsparcie działań edukacyjnych

Znaczna część firm zobowiązuje się prowadzić działania edukacyjne, które będą wpływać na wzrost świadomości zdrowotnej wśród konsumentów, którzy chcą nabywać produkty mające przejrzysty i etyczny proces produkcyjny. Poprzez webinaria, szkolenia i kampanie społeczne w Social Media, dociera się większej grupy odbiorców.

Jest to odpowiedzialność społeczna w stosunku do ludzi i środowiska naturalnego, w którym żyjemy. Każdy z nas w końcu chce prowadzić zdrowsze i pełne zadowolenia życie.

Firmy i organizacje, które najszybciej zrozumieją te potrzeby, zyskają przewagę konkurencyjną.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here