media spolecznosciowe kampanie
Fot. Pxhere

Zbiórka dla chorego dziecka, schroniska czy akcje poszukiwawcze znajdują swoje miejsce w Social Mediach. Oddźwięk i zaangażowanie społeczne są wówczas zagwarantowane.

To na platformach społecznościowych zgłasza się największa liczba wolontariuszy a akcje poszukiwania dawcy rzadkiej grupy krwi mają szansę na powodzenie.  Social Media stają się najważniejszym medium, pomagającym przeciwdziałać przemocy i zapobiegać samobójstwom.

Na platformach społecznościowych wszystko dzieje się szybko, bo w końcu duża część społeczeństwa jest praktycznie stale online.

komusikacja social media
Fot. Pixabay

W Social Media – pomagamy

Social Media nie tylko są narzędziem marketingowym w działaniach PR-owych, które służy do rozwijania działalności, kontaktu z klientem, utrzymania e-sklepu czy przewidywania trendów, ale i środkiem przekazu, służącym różnym fundacjom i organizacjom pożytku publicznego.  To narzędzie edukacyjne, za pomocą którego dowiemy się, co to są bioodpady i jakie są sposoby na oszczędzanie wody.

W Social Media można mówić o trudnych sprawach otwarcie. Instytucje pomocowe mogą zwiększać zasięg oddziaływania, szukać wsparcia i środków zaradczych, by rozwiązać dany problem społeczny.

Platformy społecznościowe są środkiem zaradczym przeciw obojętności, bo dążenie do wspólnego celu jest zaraźliwe. Wiele osób chce pomagać, czasem nie wie, jak rozpocząć.  Przynależność na przykład do Facebookowych grup wolontaryjnych ułatwia to zadanie.

Jest cel i podane wskazówki, jak go zrealizować. Dla niektórych jest to możliwość nawiązania kontaktów z innymi, podobnie myślącymi osobami, których łączą wspólne przekonania. To okazja do podjęcia kroków do wyjścia z domu, by wspólnie z innymi partycypować w udzielaniu pomocy.

Reakcja w Social Media

może uratować ludzkie życie

Social Media są też wykorzystywane, jako narzędzie prewencyjne, które pozwala na bieżąco reagować na wpisy. Te, które niepokoją, mogą stanowić potencjalne zagrożenie dla innych użytkowników mediów lub mogą prowadzić do czyjegoś samobójstwa.

W internetowych źródłach możemy znaleźć liczne poradniki, które krok po kroku kierują osoby zainteresowane, jak rozpocząć kampanię w Social Media. Na początku musi być jasno sprecyzowany cel, do którego wspólnie z innymi użytkownikami chcemy dążyć. Treść naszego przekazu powinna dokładnie opisywać to, co jest najistotniejsze.  Nie powinno się stwarzać sytuacji, gdzie mogą powstać wątpliwości w uczciwość działania.

Musimy wymienić korzyści i opisać ścieżkę postępowania. Najważniejsze – zarazić naszym zaangażowaniem

 

Kampanie w Social Media

Celebryci i influencerzy, czyli użytkownicy Social Mediów, którzy są obserwowani przez liczną rzeszę fanów, mają już na wejściu zapewnione powodzenie danej kampanii. W ich rękach spoczywa ogromna odpowiedzialność za temat, który ma służyć dobrej sprawie. Odpowiedź społeczna jest tutaj bardzo mocna.

Słynne kampanie społeczne w Social Media

Do jednych z najciekawszych i społecznie pożytecznych kampanii należy Kampania Rak’n’Roll (2018), z udziałem znanych polskich influencerek, które zachęcały do regularnego badania piersi. Temat ten jest nadal pokątnie szeptanym w polskim społeczeństwie.

Kampania #SaveYourInternet, prowadzona na kanale YouTube tłumaczyła użytkownikom Internetu, z jakim zagrożeniem wiąże się wprowadzenie w życie przez Parlament Europejski tzw. Artykułu 13.

Kolejna – „Without shoes”, prowadzona na Instagramie przez amerykańskiego producenta butów firmy Tomes. Za każde zdjęcie bosych stóp otagowane hashtagiem #withoutshoes., przekazywała jedną parę obuwia potrzebującym dzieciom.

Za pomocą kampanii można walczyć z brakiem tolerancji, szerzyć świadomość etyczna i kulturowa.

Kampanie pozwalają lepiej i skuteczniej chronić środowisko naturalne. Dzięki nim możemy przekazać wiedzę jak postępować, by zapobiec wymieraniu gatunków i zanikaniu siedlisk. Jedną z bardziej pożytecznych kampanii są te, które przekładają się od razu na gotowe działania, np. #adoptuj pszczołę, czy sponsorujące utrzymanie danego ekosystemu.

Czasem wystarczy zastosować nakładkę na zdjęcie, żeby przekazać obserwującym osobom informację o swoim poglądzie na sprawę.

komunikacja media internetowe
Fox.Pixabay

Bardzo silnym przekazem są transmisje na żywo, czyli tzw. live’y w Social Mediach (YouTube, Facebook,Snapchat, TikTok). Jest to narzędzie coraz bardziej obecne w kampaniach społecznych w Social Media. Dana akcja może błyskawicznie stać się viralem, a zaszyty w niepozornym tutorialu makijazowym przekaz dociera globalnie (np. tutotial nastolatki na Tik-Toku, z przesłaniem o prześladowaniach Ujgurów).

Problem, który jest poruszany w transmisjach staje się niezwykle rzeczywisty dla uczestników, i bardzo pobudza do działania.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here