Jak większość miłośników piękna, nosimy w sobie potrzebę ciągłego udoskonalania się, podążania za zmiennością mody i stylizacji.
Nie potrzeba kupować do tego książek, z którymi potem nie bardzo wiemy, co zrobić, bo zawarta w nich wiedza stała się już nieaktualna. Z pomocą przychodzą nam media społecznościowe, bloggerzy i tutoriale na najpopularniejszych kanałach dla samouków czyli na YouTube lub Dailymotion.
Vlogi makijażowe to nie tylko kolejny odcinek serialu
Znaczna część bloggerów czy osób aktywnych w mediach społecznościowych, którzy mają coś do powiedzenia, tworzy vlogi (czyli wideoblogi).
Vlog – rodzaj internetowego dziennika w formie video, tworzony codziennie i publikowany na platformie społecznościowej, np. YouTube. Może być amatorski lub profesjonalnie zmontowany – najczęściej nagrywany przez influencerów i celebrytów.
Wieloodcinkowe serie tych programów edukacyjnych możemy godzinami oglądać na Youtubie czy Dailymotion, zdobywając pożądana przez nas wiedzę.
Dzięki nim doskonalimy nasz wygląd i często na nowo formułujemy swoje potrzeby. Uczymy się z nich jak prawidłowo nakładać kolorowe kosmetyki aby nasz look był jak najbardziej naturalny i nadawał się do pracy lub na uczelnię.
Kiedy chcemy popełnić jakieś wieczorowe szaleństwo, i szukamy natchnienia, czasem wystarczy 5 minut kolejnego vloga i mamy to coś, o co nam chodziło. A w tym czasie influencerka zarabia na oglądalności swojego odcinka.
Z tutoriali przyszła panna młoda może dokonać wyboru, który rodzaj makijażu wybierze w dniu swojego ślubu: czy to będzie styl Lash Lover, Boho Beauty a może Glass-Skin Makeup czy też bogata stylizacja a’la hinduski makijaż ślubny. Uczymy się, jak prawidłowo wykonać makijaż oka i dostosować do okazji kolor pomadki do ust.
Często mamy swoje ulubione postaci, dla których regularnie odpalamy komputer i sprawdzamy, co nowego nasza vlogerka wrzuciła.
Tutoriale oglądamy nie tylko po to, żeby uczyć się, ale też dla samych estetycznych wrażeń, obserwowania czystego piękna i czyjejś kreatywności.
Popularna również w Polsce influencerka Danielle Mansutti, uczy nie tylko, jak zrobić perfekcyjny makijaż, ale i jak wykorzystać swój naturalny urok, podobnie zresztą jak Val Mercado.
Jak chcemy wznieść się o klasę wyżej w naszych umiejętnościach makijażowych, to dobrze skorzystać jest z doświadczeń osób cieszących się długotrwałym stażem w świecie infleuncerów-wizażystów, jak na przykład śledząc tutoriale Lisy Eldridge, angielsko-nowozelandzkiej wizażystki i autorki książek o charakteryzacji.
Aplikacja TikTok, popularna wśród pokolenia Z, ma wiele zastosowań: można uczyć się nie tylko nowych ruchów tanecznych, słów piosenek ale też zasad stosowania kosmetyków i pielęgnacji skóry oraz przekonać się, dlaczego warto jest robić kosmetyki u siebie w domu. Wiele z samouczków kosmetycznych jest bardziej przydatnych niż można byłoby się spodziewać. Począwszy od zasad aplikacji make up, po makijaże naśladujące celebrytów i typowo artystyczne makijazowe perełki. Popularność filmów makijażowych często staje się nośnikiem akcji społecznościowych, na przykład wzywających do działania w sprawie chińskiego prześladowania Ujgurów, (https://www.tiktok.com/@ferozaaziz/vid/6762657542972689670?refer=embed)
Tutoriale makijażowe pokolenia Z
stawiają na autentyczność, bez ściemy
Na YouTube pojawia się nowa generacja blogerów, z reguły w wieku poniżej 25 lat, którzy nie boją się eksperymentować lub nawet coś zepsuć online, pomimo, że są obserwowani przez milionów widzów i naśladowczyń.
W przeciwieństwie do wyidealizowania, z którym mamy do czynienia na Instagramie, oni są autentyczni. Często mają już za sobą pierwsze doświadczenia zawodowe i działają czynnie w sferze biznesowej, posiadając własne linie kosmetyczne.
Do młodego pokolenia makijażowych
influencerek i influencerów należą m.inn:
- Kylie Jenner – już w wieku 22 lat stała się kosmetycznym przedsiębiorcą. Ma swoją linię makijażową Kylie Cosmetics. W tutorialach często gościnnie występują jej słynne siostry.
- Haley Pham – jeszcze nastolatka, która tworzy zabawne i przyjemne do oglądania filmy makijażowo-modowe. Pokazuje także swoim fanom zalety korzystania z sklepów z odzieżą używaną. Ponadto zawsze ma ciekawe zdobienia paznokci, które mogą być kolejną naszą inspiracją.
- Bretman Rock- influencer, który ma już za sobą zdobyte nagrody i wierne grono prawie 7 milionów subskrybentów. Wraz ze swoją siostrą Princess, robi prawdziwe show, od którego trudno oderwać wzrok.