Masz swój własny biznes? A może prowadzisz swój blog osobisty lub działasz w e-commerce i masz własny sklep w Internecie? Postaw na dobrze skonstruowane teksty.

Jak sprawić, żeby to, co chcesz przekazać innym
było widoczne?
Może chcesz podzielić się po prostu swoją wiedzą? Działasz na rzecz ochrony środowiska? Sprawy zmian klimatycznych i związanego z tym zanikania pierwotnych ekosystemów (np. lasów wawrzynowych, namorzynowych), ginięcia naturalnych zapylaczy roślin, troska o zanikanie zasobów wodnych nie są Ci obce i chcesz dotrzeć do większej liczby odbiorców, to rozpocznij pracę nad tekstami SEO.
Nie musimy legitymować się papierami polskich czy zagranicznych uczelni, żeby pisać doskonałe teksty, możemy się tego nauczyć. Trening to podstawa.
Zaczynając od początku, zawsze liczy się pierwsze wrażenie
Zaczynamy więc od dobrego tytułu, musi przyciągnąć uwagę – już na tym etapie, musi zacząć się praca nad przyciąganiem uwagi czytelnika.
Tytuł powinien być unikalny, nie za krótki, warto zastosować kilka wielkich liter aby go w ten sposób podkreślić.
Dobrze jest zastosować element hiperboli, czyli wyolbrzymienia i podkoloryzowania tematu, z uniknięciem fałszu.
Warto tytuł wzbogacić o pierwiastek emocjonalny, lekka gra na emocjach zawsze przykuje uwagę.
Zwarta konstrukcja i dynamika treści artykułu
Teraz czas na samą treść naszego artykułu. Tekst powinien mieć dynamiczną konstrukcję, z wartką akcją i unikaniem „ lania wody”.
Dochodzi do tego element estetyczny. W końcu mózg przede wszystkim reaguje na obrazy. Należy więc umieścić nagłówki (h1-h6) wyboldować ważniejsze frazy, można też do kilku zdań użyć kursywę albo inny kolor czcionki. Długość tekstu tez ma znaczenie, najlepiej, żeby było to około 4000-5000 znaków ze spacją.
Gramatyka i interpunkcja, pilnujemy zasad
Nie zapominamy o znakach interpunkcyjnych ani o tym, że po każdym przecinku, kropce, wykrzykniku, etc. występuje spacja.
Na swój tekst dobrze jest spojrzeć z pozycji czytelnika tekstu. Co w danym temacie by mnie zaciekawiło, a co w ogólnie nie jest godne uwagi. Na pewno wartościowanie i przeczytanie tekstu ze stanowiska odbiorcy bardzo pomaga w ocenie treści i w odrzuceniu nieprzydatnych informacji.
Zbieranie materiałów – badanie rynku
Oprócz stylistyki ważny jest temat, więc przed podejściem do pisania warto zrobić reaserch rynku, i zebrać wiedzę tematyczną, aby potem móc zawrzeć ją w treści artykułu.
Wiedzę możemy czerpać ze stron internetowych oraz różnego rodzaju książek. Innymi słowy ze wszystkiego, co jest rzetelnym źródłem. Na końcu warto zrobić małe posumowanie tematu, ale nie jest to punkt obowiązkowy.
To jest kilka podstawowych zasad, do tego dochodzą jeszcze różne narzędzia, którymi powinnyśmy się posługiwać, aby modele matematyczne zaszyte w wyszukiwarkach wysoko wypunktowały nasz tekst .
Modele Google i liczba odwiedzin na stronie
Lista wyników wyszukiwania Google oparta jest o kilkaset czynników, w tym jakość i struktura tekstu, a także poprawność kodu HTML,prędkość ładowania strony, responsywność strony lub posiadanie wersji mobilnej, wdrożenie certyfikatu SSL i bezpiecznego protokołu HTTPS.
Wysokie miejsca w rankingu wyników wyszukiwania przekładają się na większą liczbę odwiedzin. Im wyższa pozycja domeny w wyszukiwarce, tym więcej zanotuje ona wejść.
Niestety nad pozycjonowaniem musimy cały czas pracować, nieustające zaangażowanie na każdym etapie. Proces ten przynosi efekty dopiero po pewnym czasie, a osiągnięcie raz pozycji w TOP3 nie daje gwarancji, że witryna utrzyma się na tym miejscu przez kolejne miesiące.