blogi firmowe
Fot. Pixabay

Blogi już dawno świętowały wiek dojrzałości. Pierwsze z nich zaczęły powstawać na przełomie XX wieku, a sam termin „blog” został wprowadzony do internetowego słownika w 1999roku.

pierwsze blogi
Fot. Pixabay

Kiedy powstały blogi?

Twórcą pierwszego, regularnie zapisywanego blogu jest Justin Hall. Historia jego sieciowego pamiętnika sięga 1994 roku,  czyli czasów najlepszej młodości czterdziestoparoletniego aktualnie dziennikarza.

 

Czy modę na blogi mamy już za sobą?

 

Blog według Wikipedii ( skrót od weblog ), to rodzaj strony internetowej, na której internauta zamieszcza  wpisy, uporządkowane chronologicznie, począwszy od najnowszego.

Blogi mają system archiwizacji wpisów, wpisywania komentarzy oraz blogroll, czyli zestawu linków do polecanych przez autora stron i do zaprzyjaźnionych blogerów.

Na początku były to pamiętniki, których forma następnie rozszerzyła się do poradników, początkowo głównie modowych. Polskim blogowym pionierem był, a w zasadzie nadal jest Piotr Waglowski, autor serwisu vagla.pl

 

Blog jest formą komunikacji pomiędzy użytkownikami Internetu

 

W zależności od kanału, jaki jest używany do przekazywania określonych treści, możemy wyróżnić następujące typy blogów: blogi tekstowe, w których najważniejsza jest treść, mikroblogi  (krótkie wpisy np. na Twitterze), vlogi (videoblogi na Youtube lub Tik Toku ), fotoblogi – tresci przekazywane są za pomocą zdjęć (np. na Instagramie) oraz audioblogi, na które składają się pliki audio.

Dzięki prowadzeniu bloga, uczymy się i przekazujemy swoją wiedzę dalej.

Niewątpliwie jest to mocne narzędzie edukacyjne, dzięki  któremu dzielimy się wiedzą i niesiemy dalej przekaz myślowy.

Na swoim blogu możemy zamieścić poradniki w formie tutoriali, opisując na przykład jak usunąć uporczywe plamy z odzieży, przyrządzić szybki i zdrowy posiłek czy wykonać ślubny makijaż.

Blogi pozwalają nam dzielić się naszą pasją i zarażać nią innych – opowiemy, jak tworzył się nasz światopogląd  i co wpłynęło załóżmy na to, że zaczęliśmy stosować  Superfoods albo używać własnoręcznie wykonanych kosmetyków.

 

pisanie bloga
Fot. Pixabay

 

Blogi –najlepszym miejscem spotkań z klientem

 

Od pamiętników przez poradniki, aż do narzędzia strategii marketingu internetowego, tak w skrócie wygląda historia bloga.

Do założenia bloga nie jest potrzebne zbyt wiele, można skorzystać ze specjalnych platform oferowanych np. przez onet.pl, Google czy wordpress.

Przez regularne prowadzenie bloga  firmowego można zyskać więcej niż na kampaniach w Social Media, i oszczędzić na kosztach reklamy.

Jeśli przyzwyczaimy użytkowników sieci do publikowania ciekawych i miłych dla oka treści, w których jakość słowa idzie w parze z estetyczną grafiką, to będą chętnie do nas wrócą i z  ciekawością zagłębią się w najnowsze posty na blogu, o ile w publikowanych treściach nie ma zbyt dużo agresywnej reklamy.

Z czasem czytelnicy mogą zostać wiernymi klientami, którzy docenią nie tylko firmowe produkty, ale i ludzi, którzy stoją za nimi.

Poprzez blogi i użycie w nich kluczowych słów i zwrotów, można dobrze wypozycjonować stronę firmową. Algorytmy wyszukiwarek punktują nie tylko użycie dobranego słownictwa i liczbę znaków, ale i systematyczność w publikowaniu. Użytkownicy Internetu chcą być na bieżąco i doceniają aktualność zamieszczanego materiału.

Sprecyzowanie grupy docelowej, pozwala dostosować treść bloga do ich potrzeb i uzyskać w stosunkowo krótkim czasie pozytywny feedback z ich strony.

Na blogu firmowym możemy zamieścić case study, w którym odbiorca zobaczy, jak powstaje dany produkt, jaką drogę musi przebyć dany surowiec do końcowego produktu i jaką pracę trzeba wykonać, aby uzyskać finalny efekt.

Podzielmy się naszym doświadczeniem, opowiedzmy jak doszło do tego, że osiągnęlismy w czymś sukces albo i porażkę,  możemy zainicjować u kogoś pomysł na biznes, podpowiadając na przykład, jak założyć sklep internetowy i czerpać później zyski na dobrym poziomie.

Jeśli nie jest nam obcy temat ochrony środowiska naturalnego, podkreślmy nasze ekologiczne atuty, jak oszczędzamy wodę i energię, aby zachować równowagę, czy też wytłumaczmy Internautom, dlaczego przykładowo nasz produkt zaopatrzony jest w etykietę z unijnym symbolem euro-liścia

Zamieszczenie ciekawostek branżowych będzie nie tylko poszerzeniem wiedzy czytelników i klientów, ale też miarą bycia na bieżąco – przecież w końcu o to chodzi.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here