Fot. Piqsels

Strój, jaki założymy do pracy dużo powie nie tylko o nas samych, jako pracownikach, ale wyraża stosunek do tego, co robimy i gdzie przebywamy. Strojem okazujemy szacunek do naszych przełożonych , do kolegów i koleżanek z pracy i do klientów. 

jak ubrać się do pracy
Fot. Piqsels

Są miejsca, gdzie ubranie składające się z małej czarnej i szpilek albo sukienki w stylu boho z japonkami będą pasować, ale na pewno nie jest to miejsce pracy.

Dlatego warto, aby przemyśleć i przyjrzeć się temu, co zakładamy na siebie, zanim  wyjdziemy z domu.

 

Zasady ubierania się do pracy

Dress code w skrócie to nic innego jak określony sposób ubierania się, który jest adekwatny do danej sytuacji.  

Przede wszystkim powinniśmy się dopasować do zwyczajów, jakie panują w danej firmie.

Inne reguły obowiązywać będą w kancelarii prawniczej, a inne w biurze projektowym.

 

Miejsce pracy to nie catswalk, ani cocktail party

Bez względu na płeć, wiek i zajmowane stanowisko, sprawdzać się będą następujące wskazówki:

 

  • Wybieramy stonowane kolory. Unikamy różu, czerwieni, fioletów i brązów.
  • Ubrania gładkie, nie wzorzyste
  • Unikamy noszenia powycieranych i znoszonych dżinsów, spranych koszulek, falbanek, spodni poprzecinanych i odsłaniających pół uda (szczególnie, jeśli mamy kontakt z klientami)
  • Nie zakładamy dresów i odzieży z dresówek (chyba, że pracujemy w designerskim sklepie albo w branży fitness).
  • Rezygnujemy z uroczystego stroju – będziemy nim wprawiać innych w zakłopotanie, a sami będziemy zbyt usztywnieni przez to w kontaktach.
  • Mile widziany jest kostium, garsonka, ale równie dobrze sprawdzą się kombinacje żakietu ze spodniami lub kombinezonem
  • Spodnie cygaretki, o regularnym fasonie albo cullotes (ale nie przeskalowane)
  • Biała damska koszula, która pozwala na dowolność i odrobinę fantazji w tle.
  • Stonowane, dobrej jakości swetry, nie zmechacone
  • Zakryte ramiona, nieprzezroczyste bluzki, płytkie dekolty (te głębokie muszą poczekać do kolacji we dwoje w ważnym dla was dniu).
  • Spódniczka, której dolna krawędź jest nie krótsza niż szerokość dłoni nad kolanem.
  • Buty dopasowane do całości stroju, na średniej wysokości obcasie, zadbane.
  • Biżuteria najlepiej minimalistyczna, nie odciągająca uwagi od twarzy. Kolczyki  wkręty lub krótkie.
  • Panowie powinni uważnie dobierać skarpetki do butów. Powinny być one o ton ciemniejsze od koloru obuwia.

 

firmowy dress code
Fot. Piqsels

Makijaż do pracy jest delikatny, naturalny i dostosowany do charakteru sytuacji

  • Paznokcie muszą być zadbane, one też świadczą o naszej klasie. Długość paznokci i ich kolor mają nie rozpraszać, więc z czerwienią postępujemy ostrożnie. Najschludniej zaprezentuje się manicure nude i french
  • Klasykę czerwonej pomadki najlepiej zostawić na wieczór i na wyjście.
  • Makijaż oczu delikatny, klasyczny. Cienie do powiek najlepiej w kolorze cielistym
  • Rozświetlacz jest prawie niewidoczny
  • Podkład nie powinien się znacząco różnić od koloru skóry, a zadaniem różu ma być delikatne wyostrzenie rysów twarzy.
  • Przebarwienia, pryszcze, cienie pod oczami, popękane naczynka czy oznaki zmęczenia i niewyspania, ukrywamy przy pomocy korektora.
  • Zadbaj o trwałość makijażu przy pomocy bazy.
  • Mamy ze sobą zestaw ratunkowy, złożony z pudru, pomadki i chusteczek matujących.

Na spotkaniach służbowych nieformalnych poza miejscem pracy możemy pozwolić sobie na więcej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here