Fotografia produktowa
Fot.Pixabay

Co zrobić, aby nasza strona internetowa lub blog były chętnie odwiedzane, a treści w mediach społecznościowych zyskiwały uznanie w oczach użytkowników sieci?

Grafika i dobre zdjęcia, odpowiednie ich umiejscowienie to kilka kluczy otwierających ścieżkę do popularności. Dobrze wykonana fotografia w mediach społecznościowych zapewnia poczytność i oglądalność naszych treści.

 

Przyjrzyjmy się bliżej fotografii produktowej

 Jak wykonać zdjęcia, które będą generować ilość wejść, o co zadbać by produkty, które chcemy sprzedać cieszyły się popularnością?

 O sukcesie danej strony czy bloga decydują sekund, tyle potrzebuje odwiedzający, aby podjąć decyzję, czy zostaje w tym miejscu i pogłębia swoje poszukiwania, czy kontynuuje przeszukiwanie Internetu. I w tym punkcie rola dobrego zdjęcia okazuje się determinująca, Właściwa kompozycja i estetyka zaprezentowane na fotografiach mogą podnieść sprzedaż sklepu internetowego o połowę.

Decydują też o tym, że z mediów społecznościowych wzrokowo wyławiamy określoną ofertę.

Większość osób, która wchodzi w świat e-commerce, nie zatrudnia ekspertów z dziedziny fotografii, ale bazuje na własnych doświadczeniach i na tym, co do podpowiedzą źródła internetowe i opinie użytkowników fotografii użytkowej w e-commerce.

Pierwsze kroki w wykonywaniu fotografii produktowej

Cały cykl zamieszczania zdjęć często ma początki w pracy z obiektywem aparatu telefonicznego, by dopiero po jakimś czasie ewoluować albo w zakup sprzętu fotograficznego albo usługi studia packshotowego.

Możemy tez wynająć profesjonalnego fotografa ze specjalizacją fotografia produktowa. Ceny za wykonanie zdjęcia w studiu packshotowym mogą dochodzić do 50 zł za zdjęcie produktu.

Treść, jaką chcemy zamieścić na zdjęciu ma też znaczenie, im więcej szczegółów jest istotnych, i poziom obróbki bardziej pracochłonny, tym cena za usługę rośnie.

Na początku lepiej jest zainwestować trochę czasu i pieniędzy w kursy, dostępne za niewygórowane pieniądze, których oferta w Internecie jest bardzo bogata.

Szkolenie na platformach szkoleniowych na przykład z Lightrooma to koszt nieco powyżej 70 zł. A dwudniowe szkolenie z programów graficznych z profesjonalistą, to koszt od 250 zł-do 1100 zł, w zależności, czy reprezentuje on własną działalność, czy daną markę.

Większym wyzwaniem jest stworzenie właściwych warunków do wykonania fotografii produktowej a następnie zadbanie o zakup sprzętu dobrej klasy, z rozbudowanymi możliwościami obiektywu.

Stworzenie odpowiednich warunków to wygospodarowanie miejsca, zakup lamp, stołu do ekspozycji, statyw i zadbanie o tło

– najlepiej białe, takie dominuje w użyciu. Inne, jasne kolory tła także się sprawdzają, zależy jak wygląda fotografowany przedmiot.

Trzeba zadbać o wielkość miejsca pracy, trudno jest wykonać dobre zdjęcie, kiedy walczymy o centymetry. Dobrze mieć to tego przeznaczony pokój lub przynajmniej jego część.

Fotografia produktowa
Fot. Pixabay
  • Polecany jest namiot bezcieniowy, którego zadaniem jest nie eliminacja cieni, ale ich zmiękczanie, albo zastosowanie prześcieradła, które jest znacznie tańszą opcją.
  • Kolejny bezcieniowy element, na którym przebiega ekspozycja produktu, to stół bezcieniowy, bez niego trudno o dobre ujęcie produktu. Wydatek rzędu od kilkuset złotych wzwyż.
  • Lampy są też bardzo ważne, mogą być zwykłe biurowe, dwie lub więcej, żeby prawidłowo doświetlić produkt.
  • Ekran odblaskowy, blenda to następny element, niezbędny na wyposażeniu naszego mini studia.  Najtańsze warianty blendy zaczynają się od kilkudziesięciu złotych, a te bardziej profi mogą dochodzić do rzędu kilkuset złotych. Na forach dla użytkowników e-commerce znaleźć można wiele porad dotyczących możliwości zastąpienia ekranu innym, dostępnym w domu środkiem, jak na przykład płyta styropianowa.

Mamy wszystko, to do dzieła.

Jak zabrać się do zdjęć produktowych, kiedy mamy już sprzęt?

Kiedy już mamy zaplecze i sprzęt, możemy przystąpić do realizacji strategii naszej strony lub bloga.

Jaki element produktu jest dla nas ważny a jaki może być ważny dla innych klientów – na tym wspólnym wątku powinniśmy skupić naszą uwagę?

Warto skorzystać z poradników, jak przygotować produkt do prezentacji, na co warto zwrócić uwagę. Produkt nie powinien być ani brudny ani uszkodzony (chyba, że ten element umieścimy w opisie i sprzedajemy produkt wadliwy).

Fotografia produktowa
Fot. Pixabay

Estetyka, właściwe oświetlenie i różne ujęcia pozwalające na obejrzenie produktu, to jedne z gwarantów, że nasza strona będzie często odwiedzana.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here