Profesjonalna stopka mailowa - jak zaprojektować podpis w mailu

Można śmiało powiedzieć, iż obecnie każdy internauta ma swój adres mailowy. Nie dziwi zatem fakt, iż przedsiębiorcy ciągle wykorzystują mailing internetowy, korzystając przy tym np. z freshmail.pl do promowania własnej firmy w sieci. E-mailing stanowi metodę na sprawną komunikację z odbiorcami oraz odpowiedni wizerunek w internecie. Dlatego konieczne jest przykładanie należytej uwagi do treści, które wysyłamy. Jedną z najważniejszych części każdej takiej wiadomości, jest stopka mailowa. Jak ją prawidłowo zaprojektować? Na to pytanie odpowiemy poniżej.

Jak powinna wyglądać stopka mailowa?

Co powinno się umieścić w wiadomości mailowej? Ciężko wyobrazić sobie skuteczne e-maile bez profesjonalnie przygotowanych stopek. Najczęściej do czynienia mamy z dwoma typami takiej struktury.

Stopka graficzna

Najważniejszym zadaniem sygnatury jest zapewnianie właściwej prezencji e-maila. W takim przypadku wizytówka zostaje zaprezentowana w formie obrazka – zwykle w formacie jpg albo png. Niestety, ale część programów mailowych nie wyświetla podpisów graficznych albo wymaga zezwolenia na ich załadowanie. Korzystając z właściwego kodu stopki, można sprawić, że grafika nie wyśle się w postaci załącznika.

Podpis w mailu – HTML  

To bardzo powszechny format, który zostaje odczytany przez większość spośród programów pocztowych. Tego typu profesjonalny podpis można stworzyć, korzystając ze wbudowanego edytora albo pisząc swój kod stopki HTML. Jeżeli zdecydujemy się na użycie tej sygnatury mailowej, to zwiększamy własne szanse na to, iż naszym odbiorcom uda się odczytać wiadomość w całości.

Stopka w mailu – jak ją zrobić?

Wysyłając po raz pierwszy wiadomość poza jasnym dla odbiorcy opisem nadawcy, stopka e-mail jest naszą wizytówką. To właśnie tam zostają zawarte informacje odnośnie do wysyłającego i link do wypisu. Niektórzy dodają także inne informacje jak chociażby link do preferencji, danych kontaktowych, polityki prywatności czy regulaminu strony.

Jest to jak najbardziej zrozumiałe, gdyż podpis do e-maila raczej się nie zmienia i zwykle stanowi stałą część wiadomości. Możemy śmiało stwierdzić, iż stanowi niejako uproszczony podpis cyfrowy listu przesyłanego do odbiorcy. Należy także podkreślić, że subskrybenci nierzadko oczekują obecności takiej części e-maila, jak również spodziewają się, iż znajdą w podpisie informacje na temat nadawcy. To spore ułatwienie w razie chęci nawiązania kontaktu przez potencjalnych rozmówców.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here