reklama

Samodzielne reklamowanie się w sieci to cel wielu osób. Chcą one bez zaangażowania czy pomocy agencji marketingowych — najczęściej z małym budżetem reklamowym promować swój biznes lub markę, ale zastanawiają się, jak mogą robić to samodzielnie i skutecznie. Sposobów na taką reklamę jest bardzo dużo. Poniżej prezentujemy 5 najpopularniejszych i najbardziej efektywnych sposobów na to, aby reklamować się samemu z ograniczonym budżetem i robić to niezależnie — według własnych zasad. Przedstawiamy też kilka przydatnych porad, które znacznie ułatwią zadanie promowania się na rynku niezależnie od branży, budżetu czy produktu.

Reklama na Facebooku i w Google

Pierwszym sposobem na reklamowanie się w internecie jest wykorzystanie Facebook Ads i Google Ads, czyli dwóch najpopularniejszych systemów reklamowych. Przy ich pomocy możemy publikować samodzielnie reklamy naszej firmy czy projektu w Google oraz na Facebooku. Oba działają w podobny sposób, ale co najważniejsze możemy obsługiwać je samodzielnie.

Facebook Ads to system reklamowy, który pozwala emitować reklamy innym użytkownikom portalu. Mogą mieć one formę postów, grafik, video, czy reklam graficznych umieszczanych np. w prawej kolumnie lub messengerze. Aby uruchomić reklamę, wystarczy wejść do managera, określić grupę docelową, czyli osoby, które zobaczą reklamę (wybierając np. osoby związane z daną branżą), harmonogram reklamy, budżet, jaki chcemy przeznaczyć czy stworzyć samą reklamę. Możemy dowolnie modyfikować projekt i oglądać reklamę na podglądzie przed publikacją, a wszystkie kroki są do wykonania samodzielne, bez pomocy specjalisty. Rozliczanie reklamy odbywa się na podstawie wystawionego rachunku na koniec miesiąca lub po przekroczeniu ok. 80 zł. Samo uruchomienie reklamy nie wymaga przedpłat czy opłat.

Google Ads również udostępnia komfortowy manager reklam. Dzięki niemu skonfigurujemy reklamę, która będzie wyświetlana w wyszukiwarce Google jako wynik wyszukiwania, graficzna reklama na stronach partnerów Google w postaci baneru reklamowego czy materiał video na YouTube. Reklamę taką możemy uruchomić jako osoby prywatne, niemające firmy o co obawia się wiele osób. Sposoby te możliwe są do przeprowadzenia przy małym budżecie nawet kilkunastu — kilkudziesięciu złotych, gdzie przy tej cenie dotrzemy do kilkuset odbiorców.

Marketing szeptany

Kolejnym dobrym pomysłem na samodzielne reklamowanie się w sieci jest marketing szeptany. To umieszczenie pozytywnych wpisów o naszej marce wraz z poleceniami na forach czy blogach tematycznych. Dzięki temu wiele osób dowie się o naszym biznesie lub projekcie i zainteresuje nim. Wiele agencji reklamowych oferuje umieszczanie takich wpisów wielu miejscach, ale możemy wykonywać je również samodzielnie. Wpisy to najczęściej kilkuzdaniowe teksty wraz z linkiem lub tylko z samym poleceniem. Największymi plusami marketingu szeptanego jest fakt polecania, gdyż według wielu badań osoby mające do wyboru kilka opcji zdecydowanie chętniej, wybierają tę, która została im polecona – nawet przez osoby obce. Wpisy takie możemy tworzyć samodzielnie oraz umieszczać je w wątkach tematycznych lub branżowych, zachęcając do zapoznania się z naszą ofertą. Jeśli posiadamy pewien budżet, możemy wykupić ich publikacje od ok. kilkudziesięciu groszy za wpis.

Viral Marketing

Viral Marketing to następna — bardzo efektowna forma reklamy. Polega ona na stworzeniu interesującego lub wręcz szokującego materiału, który będzie następnie rozprzestrzeniał się wirusowo, czyli będzie polecany drogą pantoflową. Materiały viralowe mają najczęściej charakter postu czy filmiku z ciekawą zawartością np. próba bicia rekordu, czy niespodziewanym wydarzeniem. W takich materiałach możemy używać np. naszych piłek do bicia rekordu żonglerek lub książek do ustawienia najwyższej wieży. Nagrania są stylizowane najczęściej na amatorskie i dopuszczalna jest w nich otwarta reklama, choć nie może być motywem przewodnim. Możemy używać w nich otwarcie naszych produktów, ale jako dodatkowe przedmioty, a nie główny powód filmu. Dobrym rozwiązaniem jest też stworzenie darmowego poradnika czy raportu, który również będzie przekazywany sobie z rąk do rąk i będzie zawierał np. link do naszej witryny.

Social Media

Jednym z najlepszych sposobów darmowej i samodzielnej reklamy w sieci są social media. Media społecznościowe a w szczególności Facebook to idealne miejsce, gdzie znajduje się wiele ludzi z danych kategorii tematycznych. Na portalach społecznościowych możemy tworzyć nasze profile, publikować ciekawe treści, przyciągać fanów oraz reklamować się w ten sposób. Jeśli prowadzimy jakiś projekt lub biznes, zdecydowanie warto stworzyć markowy profil oraz zapraszać na niego osoby interesujące się daną tematyką. Jeśli będziemy prowadzili nasz profil rzetelnie, systematycznie i publikowali ciekawe treści, z pewnością wiele osób przekaże go swoim znajomym, a my będziemy pozyskiwać kolejnych klientów, Prowadząc taki profil, będzie on widoczny w wyszukiwarce dla osób szukających danych informacji, co również będzie pomocne. Dodawanie postów, prezentacja oferty czy zachęcanie do zakupu nie jest trudne, a może dać bardzo korzystne rezultaty. W myśl tego sposobu możemy proponować zniżki, prowadzić konkursy, publikować wiedzę branżową czy dyskutować z użytkownikami, co z pewnością przyciągnie wiele osób do tak aktywnego profilu.

Artykuły sponsorowane

Jednym z ostatnich ciekawych sposobów na samodzielną i niezobowiązującą promocję są artykuły sponsorowane. To teksty, które są merytoryczne i prezentują ciekawą wiedzę, ale zawierają też adres naszej firmy i subtelną reklamę. Są one umieszczane w internecie odpłatnie na wielu portalach. Takie rozwiązanie może wydawać się nieco skomplikowane, ale nie jest takie w rzeczywistości. Publikacje wraz z napisaniem artykułu to koszt kilkudziesięciu złotych a w tej cenie dotrzemy do kilkuset – kilku tysięcy odbiorców danego portalu tematycznego. Jeśli czytelnicy przeczytają ciekawy artykuł np. o telefonach, a następnie otrzymają link do naszej firmy produkującej etui, będą odbierać ją pozytywnie, a wiele osób skorzysta z tego namiaru i przejedzie do naszej witryny, dokonując zakupu. Do wyboru mamy różnej wielkości portale, gdzie możemy zamówić publikację – co daje też duży wybór nakładów finansowych i umożliwia dobranie najlepszego rozwiązania. Publikację artykułów sponsorowanych oferują bezpośrednio dane portale, a oferty możemy spotkać np. w social mediach.

PODZIEL SIĘ
Następny artykułWycieczka do Włoch

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here